Torsdag-Fredag

Torsdag

Ja då var det då det här med minnet då....får nog börja blogga varje dag med om ja ska komma ihåg vad ja gjort under dagen haha

Man kan ju numera inte skylla länggre på att man har dåligt minne när man är gravid för det har dom ju konstaterat nu såg ja på BT.se
Så vad ska ja skylla på då;-)

Iallafall så har ja ju en son som numera har fått lite vilja. Skulle t en granne på förmiddagen(Sannas klasskompis mamma Kim) Tänkte ja skulle slänga i Musse en flaska välling innan vi gick så han kanske kunde somna en stund där uppe.
Men nejdå....han som alltid tar flaskan annars,oavsett om han har precis ätit el inte.
Han bara låg o skakade på huvudet typ "Mamma ja VILL INTE HA!!!"
Sen medans ja skulle ta på mig så satte ja han på golvet i vardagsrummet bland leksakerna så länge. Då skrek han:
MAM MAM MAM MA...HIHI Så han börjar väl snart säga Mamma på riktigt. Hoppas det,ja bara längtar. Så sött när dom säger det ju.
Var uppe hos Kim i ca 3 timmar tror ja och tjötade skit och drack kaffe. Rasmus somnade i min famn där uppe...Var så mysigt.

Vid 18 så var det dags för Utvecklingssamtal för Sanna som det så fint heter numera. Varför inte kvartsamtal som innan???
Hon fick massa beröm och har blivit såååå duktigare sen hon började skolan här igen.
Tacka vet ja Bergdalsskolan. Så bra lärare och man får den hjälpen man behöver om det behövs.
Gullviveskolan i Gislaved släng dig i väggen säger ja bara.

Efter det så åkte vi ut t "Vårat hus", fick låna nyckeln av tanten för att vi var tvungna att mäta lite i badrummet t helgens inköp av kakel och klinkers.  Har beslutsångest numera vart vi ska ha badkar och vart vi ska ha dusch. Ska vi skita i både och på övervåningen och ha allt nere eller inte.
Usch vet inte alls. Är så trångt uppe bara. Kanske räcker att ha toa och handfat där sen förvaringsskåp där badkaret har varit. Och så då göra om lite nere så det får plats med både ett badkar och en dusch.
PHHHHUUUUU!!!
Jaja vi får se.

Fredag

Fick ju som sagt några länkar av en kompis igår t lite olika sidor på nätet på bla arboga barnens mammas sida och en liten tjej som fick cancer och dog bara 4 år gammal. Har iallafall suttit och läst denna blogg m.m hela förmiddagen. Gråtit o gråtit. Så när Robban kom hem va halv 1 så undrade han vad det var med mig.

www.tidigmamma.blogg.se

Jag kan inte rå för att ja bara MÅSTE läsa dessa sidor. Blir ju bara ledsen av det. Men ändå fint o höra historien om allt. Föräldrarna är så starka så ja beundrar dom.
Var ju även tvungen att kolla in endel på  tillminne av sidan med och då hittade ja en annan historia om en kille. Kolla in denna historien:
Om ni klarar av att läsa sånt vill säga!!

www.tillminneav.se/showPage.php?id=36

Hans föräldrar har även fixat denna:

www.christiansellergren.se

Livet är så orättvist ibland.


Har varit och köpt stövlar t mig och Sanna idag med på Skopunkten.

Fina va???
   
Mina:-)                         Sannas:-)

Sen var det dags för disco för Sanna på skolan.

Blev så här,lite dålig bild


Mysmiddag för mig och älsklingen blev det me;-)
Delad potatis i ugn med vitlök på,sen fläskfile a la Maja och en sallad t det.
MUMS!!


Hände väl inte så mycket mer idag,var och hämtade Sanna och Miranda på discot för en timma sen.
Miranda ska sova över här inatt så det blir väl fnitter hela natten kan ja tänka mig.


Skrattade så innan när dom berättade att en kille i klassen skulle dansa tryckare med Miranda och hade lagt händerna på hennes rumpa för en annan kille i klassen hade sagt att man skulle dansa så.
Sanna sa: Men hallå det vet man väl att man håller dom på ryggen på tjejen.
Haha sötingar!!

Nu blir det natten för min del. Imorgon ska vi hämta Nellie med,ska bli mysigt.

Kommer en liten godingbild på lillklas som sover så fint;-)


Natti natt!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna Engman

Så goa köttaongar du har!!!

Snygga stövlar!!!

Underbart när de säger mamma... Sixten skriker här nere om jag är uppe: MAAAAAMMAAA! Haha, det känns för härligt!!!

Kramar till er, ha en riktigt go helg!

Löööv!

2008-10-25 @ 09:19:36
URL: http://fruengman.blogg.se/
Postat av: Moa

nu e det några några som har gjort min utmaningen fan det var riktigt kul det... Snygga stävlar både sanna o du har... kanske ska köpa såna??? hehe.. behöver nya...

2008-10-25 @ 13:22:50
URL: http://mcmoagirl.webblogg.se/
Postat av: Anna

Gör som vi......vi har ju förberett för att sätta in badkar,,bara karet och blandaren som fattas!

2008-10-25 @ 17:11:16
Postat av: EmZ

Sött med ma ma :) Theodore viskar Pappa istället.. snygga stövlar :)

2008-10-25 @ 17:26:03
URL: http://mammaemz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack snälla för komplimangen, sånt behöver man så här på slutet =)

Visst kan jag lägga ut receptet, fixar det ikväll eller imorgon. Jag skulle vilja ha receptet på fläskfilé a´la Maja och det andra smarriga på tallriken. Ha en bra helg du oxå. Kramis

2008-10-25 @ 17:43:18
URL: http://sandrapatrik.blogg.se/
Postat av: Helene

jo, men d spelar ju ingen roll, d finns ingen chans att ja föder vanligt, för ja har ju redan blivit skadad...heheh

2008-10-25 @ 18:33:55
Postat av: Diidds

Jag försökte in i de sista att prata med vakten men han bara VÄGRADE!!! jag som dansade mitt allra bästa å alla tittade :) men näää då få man gå ner... skäms på vakterna i parken! kram

2008-10-26 @ 20:29:07
URL: http://diidds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0