Söndag-Måndag

Söndag

Var vi i Anderstorp och lämnade hem Nellie,nästa gång får ja henne på lördagen 25e för hon skulle på kalas på fredagen,sen ska ja ha henne t torsdag 30e  Hon och Sanna har November lov då. Sen på fredagen där får vi huset...då blir det RENOVERING av hela slanten...Hihi
Efter vi lämnat Nellie åkte vi upp t syster W en stund och hälsade på. Laura var där med sin Joline. Var så kul att träffa dom. Var evigheter sen.

Måndag


Igår morse ringde jag lasarettet-ultraljudsavdelningen och fick en tid till det riktiga UL, fick tid den 11/11-08
Fick komma i v 16 för att det är lättare att datera tvillingar då än i v 19-20 typ. För då kan dom börja växa olika och då kan ja få fel datum på BF. Längtar dit som bara den nu.

Senare mötte ja upp Ulle i Knalleland och vi kikade runt lite i affärerna. Fikade/åt med barnen på ett kafe. Smakade på en Flygande Jakob....det var nog det äckligaste ja ätit,mådde illa efteråt. Ulles kycklingwok var inte go den heller. Barnen åt pannkakor det var nog det enda som uppskattades där.... Tror inte ja går t baka dit o äter mat iallafall.

Efter det skildes vi åt och ja åkte hem o hämtade Sanna och åkte t Robbans jobb och hämtade han. Sen bar det av t Gislaved och Banken för att skriva färdigt dom sista papprerna på huset.
Så nu är det bara sista mötet kvar den 31a,
Sen så är huset BARA VÅRT



Igår bestämde vi även oss för att Robban ska ta ut föräldrapenning from 31 okt och jag ska börja stämpla. Så är vi båda hemma när vi får huset. Lite lättare då. Han ska ta ut 2 månader till o börja med så det blir fram t nyår typ. Känns skönt.
 
Iofs kommer ja vara inskriven på arbetsförmedlingen och är tvungen att ta det jobb ja får. Men kan tänka mig att dom säger som sist att det är ingen ide eftersom du är gravid. men måste ju vara inskriven för att få ersättning.

Barnmorskan sa ju med att det är vanligt med sjukskrivning med tvillingar, redan från v 23 bråkar dom inte med en om det skulle vara så att man behöver pga foglossning m.m Och det vet ju alla ja känner att jag har problem med när ja är gravid:-( Så det känns ju skönt att man vet att man inte behöver kämpa med sjukskrivning senare.

Nä nu vänta en som gjort nr2 att få en ny blöja..hihi
Höres senare kanske..... Kraaaaaaaaam


Kommentarer
Postat av: Jelikan

Örat är ej till salu längre. Det onda är typ helt borta :-)

2008-10-14 @ 15:47:50
URL: http://jelikans.blogg.se/
Postat av: Moa

alltid lika trevligt att läsa din blogg det dtår lite i den och något som har hänt... många blir lätt tråkiga tyvärr.. Hur e det med graviditeten??? är du stor nu...Lite magbilder kanske eller...

2008-10-14 @ 22:08:55
Postat av: Moa

ja du dom e lite skumma där men vad ska jag öra jag är fortfarande hemma då jag har typ mellan 39-40 grader feber nu istället.. alltid det jag får efter migrän så jag kommer vara hemma hela veckan nu...

2008-10-16 @ 06:56:55
URL: http://mcmoagirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0