Fredagkväll-Måndagkväll

Fredagkväll

Ja som sagt var vi ute me Robbans jobb i fredags,eller ute o ute...Vi var i Bowlinghallen vid Boråshallen.
Åt jättegod exotisk buffe (var det visst) och umgicks o skrattade. Många var lite runda under fötterna så det var kul att se dom bowla sen. Ja satt o tittade på för ja ej klarar av att bowla just nu pga foglossningen. Tog lite bilder på dom och höll på att sitta där o somna sen..haha
Så vid 23 när det var färdigt var ingen gladare än ja att få åka ca 2.5 mil t Töllsjö o hämta Musse hos farmor o farfar. För att sen åka hem 2.5 mil igen och få slockna i sin egen säng. Och det kan ja lova er att ja gjorde direkt....DONK!!!!

    
Älsklingen vann till slut sen i Strike tävlingen hihi


Lördag

Lördagen ängnades åt att fixa bil för Robbans del, när han var vaken nog vill säga..haha
Nån packning blev det ej denna dag som ja trodde.
Kom iallafall iväg t slut o kollade lite kakel o klinker.
Gud vilka olika priser det finns måste ja säga. Men blir nog att vi köper på Silvan sen, vi ska bara ha till toaletten vanligt vitt,blankt lite vågigt kakel till väggarna och gråa stora klinker blir det nog till golvet. Kanske nån grå mosaik nånstans. Får se. Känns som att man hellre köper kakel för 149m2 på Silvan än över 200 nån annanstans. Är ju endå än liten toa med.

Till kvällen gjorde vi potatisgratäng med köttfärs i med en go sallad till och mumsade på.
Blev tvn sen. Ja somnade som vanligt jämte Robban där.

Söndag

Då blev det packning ska ja lova er...Hela bokhyllan utan dom tunga böckerna fick vi ner. Och mitt STOOOOOORA ljusskåp i köket. Har ett helt stort köksskåp med bara ljus i..Hihi Robban undrar när vi ska andvända allt. Haha
Men försökte tala om att där inne finns ljus för alla tillfällen.
Sen kommer det gå åt mer sen när vi får huset då ja kan andvända mina stora lyktor ute.
 
Och nu är det är mörkt ute är det ju så mysigt med ljus. LOVE IT!!!  Och sen kommer ju julen snart med:-)


Efter vi fått packat endel och Rasmus envisats med att INTE sova middag så åkte vi ut t Robbans föräldrar och åt mat. Alltid lika mumsigt. Fick även äppelkaka t efterrätt. Det gillar bebbarna..haha
Stannade några timmar där,sen bar det av hemåt o kolla på Andra Avenyn. Rasmus somnade som en stock efter gröten sin sen.

Måndag

Bar det av till Gislaved och var hos Laura en sväng och lämnade present t Joline som fyllt 2 år. Tjötade möe skit och åt massa bullar och drack kaffe..haha
Sen var det dags för sista tandläkarbesöket där för att sen föras över hit t Borås, blev dyrt som vanligt...suck. Lagade en tand. 970 kr gick det åt där....tänk vad ja hade kunnat köpa för det om ja inte MISSBRUKAT mina tänder...grrrr
Det som var tråkigt var att ja smsade med min systerdotter om att ja varit hos tandläkaren m.m Då sa hon att hon inte betalade alls knappt för sina tandläkarbesök för hon har tagit nån tandvård försäkring. Frisk Tandvård el vad den hette. Hon sa att dom inte gärna berättar det hos tandläkaren för att tjäna så mycket som möjligt.
Att ja inte visste detta innan. Sen i februari nån gång har ja lagt ner typ 6000 på mina tandj**lar

Var och hämtade min systerson på fritids efter det sen var ja tvungen att åka hem för Sanna var själv hemma. Skulle åkt t Hanna en sväng men hann tyvärr inte. Skulle åkt ännu tidigare i morse så hade ja kunnat beta av ett besök hos henne då. Sorry får ta det en annan dag.

SEN VILL JA GÄRNA SÄGA T MAMMAGRUPPEN I GISLAVED/ANDERSTORP/REFTELE:
att ja väntar fortfarande på att ni ska komma. Snart får vi huset och då finns inte så mycket tid t annat.
Sen har ju faktiskt 3 av er redan varit är, men vill ha hit er igen;-) men hade varit kul om dom andra kom hit med.

Många av mina vänner som säger dom ska komma o hälsa på mig...ända sen vi flyttade hit faktiskt. Det var i februari. Men har fortfarande inte sett röken av dom..hihi

Gäller även vissa här i Borås med ska ja säga er.

Väntar fortfarande, tar faktiskt bara 40 min hit ;-) och mellan 5-20 min för dom som bor närmare.


Så skärp t er nu, ja åker t Gislaved minst en gång i veckan, sen att ja inte hinner träffa alla varje gång pga olika anledningar men har varit hemma hos vissa flera gånger medans andra nån gång bara.

Nu vill ja inte att ALLA ska ta åt sig!!!

Hihi nu har Maja gnällt av sig lite. Inget illa menat men ja vill me ha besök:-(

Nä nu ska ja fixa iordning mig,ska vara hos dietisten kl 13.

Puss o kram allesammans.


Kommentarer
Postat av: Lisa

gnälla gör du rätt i... för mig handlar de om både pengar å tid hihi.. just nu pengar men du vet att jag vill komma... måste ordna hundvakt å så.. men de löser sig.. hoppas de blir av snart... kram kram

2008-10-21 @ 11:45:28
URL: http://lisa.blogg.se/
Postat av: Lisa

jag tar alltid åt mig hahaha :)

2008-10-21 @ 12:36:10
URL: http://lisa.blogg.se/
Postat av: Lollo

jag tänkte faktiskt jag skulle komma upp när pengarna kommer som dom gör på fredag, ha du tid för mig någon dag nästa vecka? skulle vilja göra stan osäker kanske köpa någon julklapp + titta in eran lya! kram

2008-10-21 @ 14:23:12
Postat av: Diidds

Ha du lite tråkigt hemma? Få komma å hälsa på dej sen nä min ekonomi börjar rulla igen.. ä ju arbetslös igen :( Kramizz

2008-10-21 @ 15:23:15
URL: http://diidds.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ljus är så mysigt! Rätt av dig att ha mycket ljus...sån e jag oxå!

2008-10-21 @ 19:04:08
Postat av: Lisa

Läs min blogg :) du är utmanad :)

2008-10-21 @ 20:12:35
URL: http://lisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0