Orka orka orka!!!

Ja känner att det är dags att uppdatera lite,orkar verkligen inte sitta vid datorn lika mycket...men endå har ja skaffat facebook igen..hihi Så kul att hitta alla gamla klasskompisar,vänner m.m
Roligt att se hur vissa verkligen har ändrat sig och vissa inte alls.
http://www.facebook.com/
Så ni som vill hitta mig där så står ja under namnet Maja Andersson,kanske lite dumt egentligen då ja heter Mariana som vissa vet...haha

Ja vart ska ja börja med som ja ej har berättat om:

Kan börja med MVC besöket 5/12

Fick höra de smås hjärtljudet,var så gulligt,var lite orolig eftersom ja ej kännt några sparkar. Kännde ju Rasmus sparka redan i v 16+3 el nåt och den 5e var ja i v: 19+5 om ja inte räknar fel nu.
Iallafall när hon lyssnade så sa hon att puffarna/blåsningarna man hör är när barnen sparkar så det var full fart i magen. Anledningen att ja känner senare denna gången är för att moderkakan ligger i framvägg.
Tror att ja känner småsparkar nu iallafall;-)
Var väl inte så mycket att prata om på besöket mer än att ja ska få remiss till en sjukgymnast för min foglossning som är GRYMMMMM!! Ska testa akupunktur tyckte hon. Men får då åka till Göteborg. Något bällte hjälper inte alls på mig,har inte gjort sen ja gick med Nellie. Så vi får väl se vad dom hittar på mer.

Hjärtljud: 150/155
Blodtryck: 100/65
P-glukos: 5.4
Hb: 101 (järntabletter varannan dag)
Vikt: + 2,5 kilo bara *stollt*
Ny tid: 7/1-09 till barnmorska
Fick en läkartid 12/1-09 för ev sjukskrivning,då man kan få det i tidigt skede.

Bild från v: 20+0 (7/12-09)

Min hänge mage..hihi bristningarna är gamla;-) bjuder på dom



Den 10/12 fick vi besök från Småland:-)
Det var Lisa o Hampus som kom hit, så kul att hon tog sig tid och ville åka ända bort till Västergötland för att träffa oss..hihi
Satt och fikade lussebullar o pepparkakor och tjötade skit medans Hampe o Rasmus lekte så fint, sen åkte vi in till Knalleland för att gå i affärer.
Tråkigt nog glömde ju vimsMaja att ta några kort:-(
Tack för en mysig dag Lisa!!
Första som var o hälsade på därifrån;-)


Hjälper pappa skruva på handtag på kökslådorna;-) 11/12

Den 11/12 var det även Ulricas 30 år fest
Jag o Hanna mötte upp och åkte och köpte present ihop i Knalleland sen bar det av till Ulle
Förstår inte hur ja kunde vela om ja skulle dit eller inte. Var hur kul som helst,fast man var nykter.


Världens snyggaste Gamling;-)

   
Presenterna från mig o Hanna hihi

    
Ger igen lite på Hanna som
lagt ut hemskebilder på mig..haha

  
Jag ser fullast ut på hela festen;-)

Ja det var iallafall en helt underbart mysig kväll med god mat,mycket skratt och många nya mysiga människor.
Tack Ulle!!

Så här ser våran matsalsdel ut hittills. Fattas fönsterbräda och lite lister och sen är inte lampan i taket uppe än;-)
Kommer ja lova!!




Ska visa hur köksdelen blev med snart men vill få upp fläkten först;-)



I fredags hände nåt som bara inte får hända, min systers kompis hus började brinna.
Ni har säkert hört talas om denna brand i Sjötofta.

http://www.bt.se/nyheter/tranemo/pappan-skulle-radda-sonen-bada-omkom(1034221).gm

Jag lider så innerligt med dig Sandra ska du veta,finner inga ord,och vet att inga ord i världen kan ersätta det du precis mist. Jag bara hoppas du orkar...orkar...orkar!!!
För pappa Fredrik :-(
För lille Lukas:-(

Iallafall så börjar man ju verkligen tänka på vad man har och vad man inte har.
Tex en brandsläckare, vi bara måste införskaffa oss en sån. Brandlarm har vi 3 st,ska bara sätta upp dom på plats.
Jag är så evigt tacksam för min familj och mina vänner jag fortfarande har kvar i livet.
Älskar er alla!!

I söndags hade vi vårat 2a 1 års kalas för Rasmus
Blev ju inte riktigt som vi hade tänkt oss. Ja stod och gjorde mat i massor och fixat fika o tårta till en hel arme så ringer syster W och säger att brorsans bil lagt av ca 1 mil utanför gislaved så dom kommer inte.
Så det var syster W med kille,William,Peter,Johan som tyvärr inte kom. Jennie,Martin, Fannie och Emelie åkte i annan bil så dom kom iallafall och fick äta tills dom sprack..haha Även våra vänner Anders,Jennie och lille Casper bjöd vi in snabbt så maten skulle bli uppäten...hiihi

    
Tårtan och Martin, mosters gos Fannie och syster Emelie

Moster Jennie med Rasmus är ute o går;-)

I måndags så kom Laura hit med sin söte Joline och sov över. Såååå kul. Saknar verkligen henne nåt enormt.
Det tråkiga var att hon åkte hem dagen efter men hon åkte med oss ner till Gislaved när vi ändå skulle på Nellies lucia fest igår som var jättemysig. Kan inte fatta att hon snart är 9 år:-)
Joline och Rasmus

Våran tomte skakar galler..hihi

Nellie som tomtemor:-)

Innan vi åkte till Gislaved/Anderstorp igår så var ja hos läkaren på vårdcentralen. Blev ombedd av min barnmorska att ringa dit om sjukskrivning då ja inte får tid förän den 12e jan på mvc. Hon vet ju om mina problem så hon sa att det är bara o ringa VC och hänvisa från mig om dom skulle krångla. Det gjorde dom först,ringde nämligen i måndags och då sa dom att det var mvc:s jobb att sköta. Men efter lite protester så fick ja en tid. Till en underbar läkare och gick därifrån igår med fulltidssjukskrivning fram till den 11/1 sen får mvc läkaren ta över den 12e. Så det känns otroligt skönt.

Nä nu ska ja ner och titta till vad min sambo gör i källaren,fick hem våran pelletsbrännare igår så han fixar väl plats för den antar ja.

Puss o kram allesammans!!!



Kommentarer
Postat av: EmZ

Oj vilken mage :) Matsalen e ju riktigt snygg oxå..

Skänker en tanke till Pappan o Sonen :'(

2008-12-17 @ 14:04:50
URL: http://mammaemz.blogg.se/
Postat av: Lisa

åå va kul att du tar dig tid o uppdaterar gumman. Jag å hampe hade så mysigt. Vi kommer gärna igen efter nyår om vi får:)

ja tråkigt med sandra å familjen! sånt får bara inte hända :( men tyvärr gör de det. och som du säger man får en tankeställare...

kram kram gums..

2008-12-17 @ 14:36:06
URL: http://lisa.blogg.se/
Postat av: Fru Kåvestam

HEJ!

Va längesen,förstår at du INTE hinner sitta här.

Huset ser ju kanon ut!!!väntar med spänning på fler bilder=)

Lovar ska inte lita ut mej,inte du heller.

Lite skumt att de snart är Jul?



Må så gott!

Kram kram

2008-12-17 @ 15:40:58
Postat av: Anonym

Va va de för häxbild du va tvungen att lägga ut på mig? Tur man hade feber så man har nåt att skylla på....

2008-12-17 @ 17:54:06
URL: http://fanniesmamma.blogg.se/
Postat av: Moa

Ohh så roligt o se att du skriver nu när man vill veta hur allt går med er... Du har helt rätt att du inte sitter här så ofta.. Men men jag förstår dig...

2008-12-17 @ 20:11:23
URL: http://mcmoagirl.webblogg.se/
Postat av: Ulle

Satan vad fint det börjar bli nu, måste komma ut å kolla ngn dag....

Ja det var tur för dig att du kom,hade inte förlåtit dig annars;-)

Men vilken jävla blank panna man verkade ha under kvällen,inte många besök vid spegeln märker jag:-D



Pöss

2008-12-17 @ 22:05:21
URL: http://missuj.blogg.se/
Postat av: Ulle

Åååå vad fint det börjar bli nu,känner att det blir beök till Viskafors snart:-)

Ja det va en jävla tur för dig att du kom,hade inte förlåtit dig annars;-)

Sablar blank panna jag fått till bara:-D Inte många titt i spegeln den här kvällen märker jag nu i effterhand...



Puss gumman

2008-12-17 @ 22:08:34
URL: http://missuj.blogg.se/
Postat av: Hanna Engman

Men gu va fint det blir hemma hos er!!! :-)

Underbara bilder du lagt ut! Särskilt den på mig! ;-)

Rasmus är så söt!!! :-)

Kramar!

2008-12-17 @ 22:19:42
URL: http://fruengman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för kommentaren om Sixten =) Tycker oxå att han är söt, fniss.

Va fint ni får det. Blir riktigt avis för vi gillar inte vårt kök. Så lite arbetsytor och förvaring menmen när vi vinner våra millar ska det renoveras ;0)

Kram på dig!

2008-12-18 @ 00:08:03
URL: http://sandrapatrik.blogg.se/
Postat av: Jelika

Sikken mage du fått och så fint ni börjar få hemma.

Rasmus är så söt som vanligt :-)

Krama

2008-12-20 @ 11:13:59
URL: http://jelikas.blogg.se/
Postat av: Karin

Gott nytt år vännen! Hoppas du får en mysig nyårsafton! :) Puss

2008-12-31 @ 13:27:22
URL: http://kariniludvika.blogg.se/
Postat av: Denise

Lycka till du osså :) å GOTT NYTT ÅR! Kram

2009-01-01 @ 11:41:53
URL: http://diidds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0